دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه علامه وروردی ۸۹

کارشناسان ارشد و کارشناسان رشته مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی دانشگاه علامه طباطبایی

دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه علامه وروردی ۸۹

کارشناسان ارشد و کارشناسان رشته مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی دانشگاه علامه طباطبایی

اولین روز درسی ترم سوم

1- استاد طاهر پور مدرس درس روش تحقیق پیش نیاز به مدت چهار ساعت بر صندلی اتاق اساتید تکیه زد اما مشتری نداشت.

2- استاد دکتر بودلایی تلفنی اطلاع دادند که برای تدریس درس برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی نخواهند آمد. به گفته مسول کلاسها جبرانی این کلاس برگذار خواهد شد.

3- استاد دکتر عباس زادگان در ساعت 3 ونیم در دانشکده حاضر بودند و درس بررسی مسائل مدیریت دولتی توسط این استاد مجرب برگذار گردید.

کتاب منبع معرفی شده مباحث ویژه مدیریت دولتی دکتر مقیمی می باشد که از جانب استاد یک کتاب ناکافی و ضعیف برای این درس شناحته می شود. به همین ترتیب ایشان جهت تکمیل و غنی سازی بحث مسائل مدیریت دولتی مباحث و مقالات بیشتری را در کلاس ارائه می کنند.


از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه :

تعریف سیستم ، تعریف مدیریت ، محیط استاتیک و پویا ، چهار نوع استراتژی شامل سازگاری تدافعی تهاجمی تعاملی (از مقاله دکتر الوانی) ، محیط نزدیک محیط دور ، اخلاقیات و تعهد سازمانی ، تعریف مسئله عمومی  public problem ، مدل پلی است بین تئوری و عمل ، مراحل طراحی یک مدل و حل مسئله (مشابه با مباحث درس خط مشی گذاری است)، کنترول پیش نگر



استاد عباس زادگان 16 عنوان مقاله را جهت تالیف مقاله (مروری یا پژوهشی)  را اعلام کردند، که دانشجویان در گروه های دو نفری باید این فعالیت تالیف مقاله را انجام دهند. حضور فعال در کلاس و تالیف این مقاله در نمره پایان ترم تأثیر دارد و اگر کسی فقط کتاب را بخواند امکان دارد در پاس کردن این درس ناکام بماند. استاد عباس زادگان چندین بار تاکید کردند که در نگارش مقاله به دانشجو کمک خواهند کرد.

عناوین این مقالات پیشنهادی و آدرس ایمیل استاد در صفحه اطلاعات درس بررسی مسائل مدیریت د قرار خواهد گرفت. از اینجا download کنید.

نظرات 7 + ارسال نظر
همکلاسی دوشنبه 28 شهریور 1390 ساعت 11:42

ببخشید کی رفته سر کلاس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
می ذاشتید جشن شکوفه ها رو می گرفتن بعد!!!!!!!!
هر کی رفته خیلی خوشه.خوش باشید

کربلایی دوشنبه 28 شهریور 1390 ساعت 16:26

ببیم قرار بلایی مثل بهرهوری دوباره سرمون بیاد. نا کافیه چیه همینیه که دانشگاه معرفی کرده دیگه .

البته جمله استاد دقیقاً این نبود. منظور ایشان یک همچین چیزی بود.
این جمله را دقیقاً به خاطر دارم : « تحلیل های کتاب ضعیف است.» و در یک زمان دیگر هم اشاره ای به افتادن داشتند.

علیرضا سه‌شنبه 29 شهریور 1390 ساعت 10:32

با سلام. میخواستم چند تا نکته رو بگم. اولا اینکه کلاس رفتن دانشجوها به خودشون مربوطه و اینکه جای بسی تاسف است که بعضی دانشجوها اسما دانشجوی کارشناسی ارشد هستند ولی رسما اندازه یه دانشجوی کارشناسی هم دلشون برای خودشون نمیسوزه. من نمیفهمم صرف مدرک گرفتن مهمه یا از درس و رشته لذت بردن و یاد گرفتن چیزهایی که واقعا میتونه مهم باشه. بچه ها خواهش میکنم به خودتون بیاین. حداقل از این فرصت ها استفاده کنید. حالا یه استاد پیدا شده که مارو به چشم یک کارشناس ارشد واقعی ببینه و میخواد ما ۴ تا چیز یاد بگیریم و خودش هم با تمام وجود میخواد کمک بکنه میشه استاد بد؟ بهتره به جای شاکی بودن از اوضاع بیشترین تلاشمونو بکنیم تا از فرصت ها استفاده کنیم. حرفای من مربوط به شخص خاصی نیست. خواهشا برداشت های منفی نکنید. با تشکر

کربلایی پنج‌شنبه 31 شهریور 1390 ساعت 15:53

پس خواهشا آقایان بسیار با سواد وقتی که دو تا سوال فنی هم ازتون می شه زودی یک کاغذ درنیارید از همه امضا بگیرید برا اعتراض بعد هم برید امضاتونو پس بگیرید . از هوش خلاق مدیریتون استفاده کنید و پاسخ بدید . من به شخصه مشکلی ندارم . میخونم نمرمم می گیرم. ولی بعدا در هیچ اعتراضی شرکت نمی کنم. مگه دکتر خیر اندیش چی اضافه گفته بود 3 تا مقاله خوب میخوندید به دانشتون اضافه بشه آقای رسما کارشناسی ارشد. و من دقیقا منظورم شما هستی

خواهر گرامی، خواهشمند است رعایت کنید.
-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
اگر در مورد مسائل علم مدیریت دولتی مشکل یا ابهامی دارید مطرح کنید، یا در صورت توان علمی سوالات و مباحث علمی دیگران را پاسخ دهید.
-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
پیشاپیش از همکاری شما در مباحث علم مدیریت دولتی تشکر می نمائیم.

کربلایی جمعه 1 مهر 1390 ساعت 10:14

چی رو رعایت کنم ؟ نگفتن حقیقتو . خوب البته ماها عادتمون که همش تعریف و تمجید بشنویم. یه نفر دو تا حرف راست می زنه ناراحت می شیم . طاقت انتقاد نداریم.

علیرضا دوشنبه 4 مهر 1390 ساعت 11:38

سلام. اگه اعتراضی انجام شد به دلیل این بود که اکثریت دانشجویان به سئوالات اعتراض داشتند نه به شخصیت دکتر خیراندیش. و این امر یعنی به سئوال اعتراض کردن یک امری است که در همه ی دانشگاه ها پیش می آید ولی این امر که استاد نیومده بخوایم ایراد بگیریم و بگیم چون از ما کار پژوهشی خواست خوب پس این استاد بدی هست خیلی درست نیست.در این که شما دانشجوی باهوش و زحمتکشی هستید شکی نیست ولی بهتره اینه که ما که داریم زحمت می کشیم حداقل کاری کنیم که زحمات به نتیجه برسه.صرف پاس کردن درس ها که مهم نیست. باید علم افزایی کرد. موفق باشید

همکلاسی جمعه 29 مهر 1390 ساعت 22:41

من کاملا با نظر خانم کربلایی موافقم و از تیپ آدم های بی سواد بی جنبه و کسانی که تازه یه جورایی جو گیر شدند و فکر کردند حالا اینجا خبریه بدم میاد. آقای علیرضا تو به خود بیا . هیچ خبری نیست . تو اینجا رو با دانشگاه کمبریج اشتباه گرفتی و متاسفم برات. بهتره از موضع استادها خارج بشی و به دانشجویان اضافه بشی. البته وجود آدمی مثل تو برای خنده هم که شده بد نیست و باعث میشه چند سال دیگه که بچه ها همدیگرو دیدند یادشون به خلاقیت های تو بیفته.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد