دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه علامه وروردی ۸۹

کارشناسان ارشد و کارشناسان رشته مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی دانشگاه علامه طباطبایی

دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه علامه وروردی ۸۹

کارشناسان ارشد و کارشناسان رشته مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی دانشگاه علامه طباطبایی

فرار مغزها

 با توجه به قسمتهایی  از آموزه های  استاد دکتر عبد صبور :

فرار مغزها از موانع فرهنگی شایسته سالاری است و در فرهنگ جامعه به یک امر عادی بدل شده است . و بسیاری از مسؤلان و مقامات به راحتی از آن صحبت به میان می آورند. پیشنهاد می گردد:

ریشه های پدیده فرار مغزها _ از جمله  ریشه های فرهنگی ، علمی ، اقتصادی ، سیاسی  و ..._ از طریق مراکز و موسسه های علمی – پژوهشی شناسایی شود و در هر زمینه راهکارهای لازم تدوین گردد. ( برای نمونه در حال حاضر شرکت در المپیادهای علمی ، صرفا ابزاری برای شناسایی نخبگان علمی کشور ما برای کشورهای توسعه یافته شده است و عایدی آن برای کشور ما تنها در حد اعلام رتبه جهانی می باشد.)

بدین وسیله در بیانیه ای ما جهت حفظ و ارتقای توان علمی کشور حضور نخبگان علمی جمهوری اسلامی ایران را در المپیاد های علمی و دانشجویی بین المللی محکوم کرده و تقاضا داریم هرگز دانشجویان و نخبگان به این المپیادها اعزام نشوند . و دست کم نخبه های دست سوم و دست چهارم اعزام گردند.

 

موافقان و مخالفان نظرات خود را با دلایل قاطع ارائه کنند. و همچنین منتقدان تفسیر های اضافی برای جلوگیری از فرار مغزهای ایرانی ارائه دهند.

نظرات 2 + ارسال نظر
علیرضا یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 15:00

با احترام بنده با چنین روشی مخالفم. اینکه ما از حضور نخبگان در جوامع بین المللی جلوگیری کنیم واقعا غیر منطقی است. باید بر مسائل مثل فرهنگ سازی و ایجاد سازوکارهایی جهت حفظ نخبگان کشور و به کارگیری مناسب آنها در مشاغل مناسب و ایجاد نظام انگیزشی قوی برای آنها و به طور خلاصه مدیریت صحیح استعدادهای کشور راهکاری مناسب جهت حفظ و نگهداشت نخبگان کشور عزیزمان ایران می باشد. به امید آن روز
با تشکر

بهاءالدینی یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 21:03 http://masjedshohada.parsiblog.com/

به هر حال این یک معزل است. باید راه کار عملی اندیشیده شود.
نمی شود دست روی دست بگذاریم و ببینیم اکثر فارغ التحصیلان شریف که سرمایه های ملی ما هستند از کشور خارج می شوند.
هر چقدر این سرمایه های انسانی از کشور خارج شوندو به کشورهای توسعه یافته بروند ، ایران عقب افتاده تر و آن کشورهای جذاب پیشرفته تر خواهند شد.
حساب کار 20 سال و 50 سال اینده را بکنید.
شرکت در المپیاد هم اگر برای قمپز در کردن و خود نشان دادن باشد اصلاً صلاح نیست. کی تا حالا وزارت علوم ما از شرکت در المپاد سودی برده ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد